Little Paris
Hye ! Assalamualaikum

Assalamualaikum ! Hey Im NURULASYIKIN BINTI HAMZAH . Be Calm and Welcome To My Paris Blog Town . Hope you enjoy ! Byeeeee !



Entries About Linkies

Walking Talking

Memories

  • 10 SMS CINTA PANAS !! :))
  • terkejot lha setan !
  • sapa dia tuu ? o_O
  • mimpi :)
  • berubah (:
  • sabar !
  • besar ya amat ! o_O
  • sebok !
  • mandi ! ^^,
  • lamanyaa ~

  • Big Clap And Thanks To

    Template: Intan Aqilah
    Basecodes: Yaya
    Others:   


    hanya kerana gurauan !

    heyy . hellooo . haiii . assalamualaikum dan salam 1Malaysia semuaa . haaa ! daa masok kat blog neyh . baca lhaa post kali neyh sampai habes taw ! oke . topik kali neyh HANYA KERANA GURAUAN ! baca sampai habess daa . citer neyh panjang ! >.<

    " SAYANGG , i love you so much ! jaga diri baek baek taww . babaiii ..! " ujar ku kepada razieb setelah razieb menghantarku pulang ke rumah apabila sudaa sehari suntukk kami berjalan jalan . aku sempat melambai ke arah razieb , kekasih yangg amatt aku cintaii tuu . lepas razieb menjengah pergy , aku mula memikir kan idea nakal untuk mengusik razieb . "YES ! i have got some idea ! " aku tersenyum nakal dengan idea ku . "penatnya .. ! "

    Aku berasa amat puas kerana aku dapat bersama dengan razieb sepanjang hari memandang kan hari ini merupa kan hari terakhir cuti sekolah ku . sebaik saja aku sampai ke bilik ku , aku merebah kan diri ke atas katil dan terus melelap kan mata dan hanyut dengan mimpi mimpi indahh . :)))

    HUKUMAN
    ---> keesokan hari , persekolahan berjalan seperti biasanya . awal awal pagi lagy aku mendapat panggilan telifon dari zurina . " MORNING leen ! daa bangun ke belom neyh ? hari neyh daa mula skola macam biasa . kaw takk bolee bangun lewat lagy ! cepatt bangun !!!! " mataku teros membulat apabila terdengar jeritan zurina di hujung talian . "ADUHH .. saket lhaa telinga aku bila kaw jerit macam tuu !! " aku mengusap usap telinga ku yangg masih berdesing tuu . dengan langkah yang malas , aku segera menyiap kan diri untuk ke skola . niat aku untuk sambong tidoo terhenti bila zurina telifon aku buadd yangg ke sekian kali nyaa untuk memastikan bahawa aku tidakk mengelakk dari ponteng skola seperti biasa . ^^,

    sewaktu dalam perjalanan nak ke skola , aku sempat melelapkan diri dalam kereta yangg dipandu oleh ayah aku . sebaik sajaa sampaii ke skolaku , zurina sudaa menunggu aku di pintu pagar utama dengan penuh senyuman . :D aku dan zurina jalan beriringan ke kelas . ketika waktu pembelajaran sedang di jalan kan , aku berasa amat bosan berada di kelas 6 rendah 2 tuu . hampir keseluruhannya tekun belajar . cuma aku dan zurina , sahabat baek ku itu saja lhaa yangg tidakk memberi perhatian kepada pembelajaran di kelas . masing masing melayan perasaan sendiri . tanpa disedari oleh guruku yangg sedang mengajar di hadapan kelas , aku dan zurina bermain henfon di bawah meja agar tidakk diketahui . aku memandang ke arah zurina dan zurina jugak memandang ke arah ku sehingga menyebabkan  kami berdua tertawa sendiri . " LEENDA ! zurina ! berdiri sehingga habis waktu saia ! " teriak puan mazrina yangg sedangg mengajar mata pelajaran Pengajian Am di hadapan . puan mazrina memang terkenal dengan sifat pemarah nya . oleh keran itu lhaa kebanyakan pelajar tidak berani bermain main ketika waktu beliau sedang mengajar . " BOSANNYA ... zu , kaw ta bengang ke kita diperlakukan macam neyh ? " aku berbisik kepada zurina  , zurina sekadar menggeleng . huh ! aku hanya mampu mengeluh .

    ********************

    selepas tamat waktu puan mazrina , aku lega dapat duduk semula . " KEBASNYA kaki aku .. kejam betol lha cikgu mazrina tuu . " aku mengomel sendirian . zurina pulakk masih berlagak selamba . aku dan zu memang agak nakal dan malas ketika waktu belajar sehingga menyebabkan kami berdua sering didenda oleh guru yangg sedang mengajar . " ALAMAK ! razieb tentu daa tunggu mecej aku dari tadi .. neyh suma cikgu mazrina punyaa pasal lhaa neyh ! " tanpa membuang masa , aku teros membalas mecej dari razieb yangg sejak tadii tidakk dibalas . = . . =

    aku : sorii dear lambat balas mecej u becoz i kena denda tadii :((
    razieb : u buadd salahh apaa ? o.O
    aku : i dengan zu buadd bising dalam kelas tadii .  ^ . ^
    razieb : nakal lhaa u neyh . :)))

    cuaca kelihatan mendung . tidak lama kemudian , hujan turun dengan lebat nya . "ALAHAI .. hujan turun pulakk . macam mana nak balekk neyh ?" aku merungut sendirian . tanpa ku sedari , rungutan aku ituu didengari oleh zu yang entah sejak bila dia muncul disisiku . " KAU suruh lhaa razieb ambil kaw naek kereta . razieb ken bolee pandu kereta . " zu memberi aku cadangan . bernas jugakk idea zu . aku segera menghubungi razieb agar menjemput akuu di skolaa . seperti kebiasaan nyaa razieb akan mengambil aku di skolaa dengan menaiki motor dia tapii pada hari neyh razieb ambil aku dengan memandu keretanya memandangkan hujan masih belum reda . setelah agak lama menunggu , akhirnya razieb sampai di tempat biasa aku menunggu nya selalu . " SAYANGG , why u late ? penatt taww i tunggu u . " kataku dengan nada yangg manja . sengaja aku bermanja manja dengan razieb di hadapan salah seorang pelajar tingkatan 6 atas yangg sememang nya adalah musuh  utama aku dan zu di skola tuu . " GEDIK betul lhaa minah neyh ! " bisik suria musuhku itu namun aku tidakk mengendahkannya dan teros memasuki ke dalam kereta . " MANJA nya u neyh . " kata razieb sambil mencuit hidung ku . " KITA nak kemana neyh sayangg ? " tanya razieb sambil tekun memandu . " UP to u . i dont care . " balasku . " KALAU macam tuu kita ke hotel nakk ? hehe . " ^^ , razieb tersenyum nakal . aku memahami gurauan razieb itu . pantas aku mencubit cubit lengan razieb . razieb mengaduh kesakitan . " NAKAL ! " marahku . aku mengusap usap perot ku menandakan bahawa perot ku perlu diisi . razieb memahami tingkah ku ituu . sebelum pulangg , razieb mengajak aku ke bandar untuk mengisi perot ku yangg sedangg lapar . :)))))

    LUAHAN
    --->hari hari yang mendatang berjalan seperti biasa . :) tetapi segala nya telah berubah pada hari ini :( " I .. i ada sesuatu yangg perlu i bagitaw dekat u . i mintakk maaf sebab takk jujur dengan u selama neyh . " razieb kehairanan dengan bicara ku . " KENAPA neyh sayangg ? laen macam jee ayat u tuu . " razieb mengerut kan dahinya . aku mengumpul seluruh kekuatan untuk menerus kan ayat aku tadii . razieb masih sabar menunggu . " I ... ermm . i pregnant ! " aku tidak dapat menahan air mata yangg sedangg bergenang sejakk tadii . razieb tertawa kecil dengan apa yangg aku kata ken tadii kerana dia menyangka bahawa aku sekadar ingin mengusik nya . razieb berhenti ketawa apabila dia melihat aku begitu siyes dengan kata kata aku tadi . " I takk maen maen . i pregnant . " aku cuba meyakinkan razieb agar razieb mengambil siyes perkara ini . " YOU ! u jangan bohong i ! i takk pernahmeniduri u . takk mungkin u bole pregnant . kita takk pernah pergy sejauh itu . u ... " razieb mati kata . aku segera mencelah . " INI .. bukan anak u . " sekali lagy hati razieb bagai disambar petir . " APA maksud u ? kalau bayi dalam kandungan u tuu bukan anak i , ianya milik siapa ? siapa ayah kepada bayi itu ? siapa ???!!!!! " air mata razieb telah mula menitis . kecewa dengan pengakuan dariaku tadi . " KENAPA u buadd i macam neyh ? apa salah i di mata u ? takk cukup ke kasih sayang i beri kepada u selama ni ? sampai hati u lakukan semua neyh pada i .. " razieb tidak mampu untuk meneruskan kata kata nya itu kerana terlalu kecewa . " I mintakk maaf . i masih sayangg kan u . i takk boleh hidup tanpa u .. please .. " aku merayu pada razieb " YOU takk perlu berpura pura lagy ! jangan pernah sebot perkata 'SAYANG' lagy pada i lagy ! u dah ada orang yang u lebih sayangg dan cinta berbanding diri i . i tahu cinta u pada i hanya pura pura ! " razieb mula meninggi kan suara .

    aku paling takodd apabila melihat razieb sedang marah . " KALAU u diperkosa , i masih boleh terima u , tapi ini .. u lakukan nya atas dasar suka sama suka ! " marah razieb lagy . " AYAH kepada bayi ini takk mahu bertanggungjawab . i takk tahu nak buad macam mana lagy . i rasa lebih baek i bunuh diri . takk ada guna nya lagi untuk i hidup . kehidupan i dah hancur . i menyesal .. " aku menangis sepuas puas nya .  " YOU memang tak guna ! u takk ada otak ??!!! u jangan nak buadd kerja gila ! nasi dah jadi bubur . takk guna lagy u nak menyesal !! " bentak razieb sambil berlalu pergy meninggal kan aku sendirian di situ . " YOU .. izinkan i untuk menjelaskan hal yang sebenar .. " :'( aku tidak mampu untuk mengejar razieb . pandanganku kabur . aku cuba meneruskan langkah tapi tidak berdaya lagy . aku terjelopok jatuh ke bawah . pandanganku kini menjadi gelap dan kosong .

    ********************

    sebaik saja aku membuka mata , aku melihat zu berada disisiku . " LEEN , kau okeyy ? " tanya zu dengan penuh kerisauan . aku mengangguk lemah . " ZU .. mana razieb ? " aku mencari cari kelibat razieb disitu tetapi hampa kerana razieb tiada . " LEEN , jangan lhaa fikir kan sangat tentang razieb . kau perlu rehat secukup nya . lebih lebih lagy dengan keadaan kau yang sekarang neyh .. " zu memujukku agar tenang ken fikiran . " LEEN , razieb dah cerita kan semua nya kepada aku . dia betol betol kecewa dengan kau . " zu juga agak kecewa dengan aku . " ZU , aku nakk jumpa razieb . aku perlu jelaskan pada dia hal yang sebenar . aku nakk bagi tahu pada dia yang aku takk pregnant . itu suma hanya gurauan aku . " jelasku . zu kelihatan terkejut dengan pengakuan ku itu . " JADI kau hanya bergurau ? kenapa kau takk jelaskan pada dia awal awal ? " tanya zu . " ZU , mula mula tu aku ingat aku hanya sekadar nak bergurau tapi aku takk sangka semua nya jadi macam neyh .

    tolong lhaa zu . aku nakk jumpa razieb . " zu tergumam . bagai ada sesuatu yang disembunyikan dariku . " ZU , kenapa kau diam ? razieb takk apa apa kan ? " hati aku begitu gelisah memikir kan keadaan razieb . " LEEN , kau berehat lhaa . nanti aku datang lagu . " zu sengaja mengelak dari pertanyaan ku . aku segera mencapai telefon bimbitku dan cuba menghubungi nombor telifon bimbit milik razieb .

    hampa .. nombor nya tidakk aktif . :( aku cuba mendail nombor adek nya pulakk . hatiku lega bila panggilan dijawab . "YE kak . ada apa kak leen kol neyh ? " tanya rizal , adek kepada razieb di hujung talian . " RIZAL , abang razieb ada ? " rizal diam seribu bahasa . aku kembali hampa apabila tidakk dapat sebarang jawapan dari rizal . " KAK leen , rizal ada hal sikit neyh . sorii kak leen . " serta merta panggilan ku diputus kan . aku menangis sendirian . apa yang terjadi pada razieb sebenarnya ? kenapa semuanya mengelak dari pertanyaan ku ? apa salah aku ??? :'(

    KOSONG
    --->kini , hidupku tidakk seceria dahulu lagy . jika dulu , setiap hari yang aku lalui sentiasa ditemani razieb . tapi kini , segalanya telah lenyap sekelip mata . semua ini berpunca dari gurauan ku yang melampau itu . suria dan kawan kawan nya seakan akan mentertawakan aku kerana aku tidakk lagy kelihatan bersama dengan razieb seperti biasa . 

    aku kini pulang sendirian tanpa ditemani kekasihku lagy . hanya zu sahaja lhaa yang selalu memberiku semangat . " ZU , tolong lhaa bagi tahu kepada aku di mana razieb sekarang . aku rindukan dia . aku menyesal sangat buad dia macam tuu . kalau lhaa masa dapat di undur kan .. " hatiku mulai sendu . aku cuba menahan air mataku yang sedang bergenang . " SUDAH lhaa tuu leen . jangan cakap macam tuu lagi . tentang razieb , jangan difikirkan sangat . " zu cuba menenangkan aku . " TIDAK zu . setiap masa aku akan selalu memikirkan razieb . " aku cuba menghubungi rizal untuk mengetahui khabar razieb . " RIZAL , tolong lhaa akak merayu pada rizal . tolong bagi tahu di mana abang razieb sekarang . peliss .. " aku merayu pada rizal dengan harapan agar rizal akan memberitahu aku keberadaan razieb sekarang . " KAK leen , sebenarnya abang razieb .. dia .. " ayat rizal tergantung .

    berat hatinya untuk mengungkap kan hal yang sebenar . hati aku mula menggumam geram . " RIZAL , cepat lhaa bagi tahu ! " aku mula mendesak nya . " KAK .. abang razieb dahh . dahh tiada . " aku seakan akan tidakk percaya dengan apa yang baru diberitahu oleh rizal itu . tanpa kusedari , telefon bimbit yang aku pegang terlepas dari genggaman ku . zu begitu cemas melihat keadaan aku waktu itu . aku sudah tidakk mempedilukan semua itu . saat itu aku hanya memikirkan razieb . jiwaku kosong .

    ********************

    " LEEN , sudah lhaa tuu . kau kena reda . sekarang , kita ke pantai nak takk ? boleh lha kau tenang kan fikiran kau di sana nanti . " aku hanya menurut saja tanpa sebarang bantahan . wajah ku pucat lesu . aku benar benar tidakk dapat menerima kenyataan sebenar . aku tidakk boleh hidup tanya razieb . telalu banyak memori yang terpahat antara aku dan razieb selama ini . ramai yang berpendapat bahawa pantai boleh membuat kan fikiran menjadi tenang tapi aku sebalik nya . setiap detik , aku selalu terkenangkan razieb . " ZU , aku rindukan razieb . aku sayangkan dia . aku bohong dengan dia kerana aku hanya nak menguji cinta dia pada aku . tapi sekarang .. tanpa sempat aku jelaskan hal yang sebenar pada dia , dia terlebih dahulu meninggal kan aku . " aku meluah kan segalanya kepada zu . air mataku mengalir lagy untuk kali yang seterus nya . " LEEN , yang sudah berlalu tu takk perlu di ungkit lagy . come on .. bersemangat lhaa ! " ujar zu sambil menepuk lembut bahu ku . aku hanya mampu memberi senyum tawar kepada zu . fikiranku tidak henti henti memikir kan razieb . aku tidakk menyangka razieb akan meninggal kan aku secepat ini . 

    aku melakarkan nama aku dan razieb di atas pasir pantai . tapi segalanya telah hilang dihanyut kan oleh ombak yang datang . sama seperti kehidupanku kini . zu tiba tiba saja menghilangkan diri dari sisi aku . mungkin zu juga ingin menenangkan fikiran di sudut laen seperti aku . sebentar nanty zu tentu akan kembali ke sisi ku semula . sedang aku melayan perasaan , tiba tiba sahaja ada seorang lelaki bersuara disisiku . " YOU rindukan i ? " aku tidakk terus berpaling dan aku tetap dengan lamunanku tadi . " I ponn rindu kan u . i takk berniat nak buadd u merana begini . i mintakk maaf . " lelaki tuu bersuara lagy .

    telahanku mungkin lelaki itu sedang berbual bual dengan teman wanita nya di dalam telefon bimbit . aku diam kan sahaja . " YOU betol betol dah lupakan i ke ? percaya lhaa . cinta i hanya pada u , leenda . " aku terkesima apabila lelaki itu menyebut namaku di akhir perbicaraannya itu . lantas , aku terus menoleh ke sisi . " RA .. razieb ???? " aku bagaikan tidakk percaya dengan apa yang aku lihat . razieb .. kini dia benar benar berada dihadapanku sambil tersenyum lebar . bermimpi kah aku ?? " I know u tentu terkejot tengokk i ada di hadapan u , kan ? i'm sorii becoz selama ini i berpakat bersama zu dah rizal untuk kenakan u dengan kebohongan yang i rancang selama ini . i'm so sorii sayangg . " aku terbungkam atas penjelasan dari razieb . " I buad u macam neyh kerna i nak u rasa kesengsaraan yang i alami waktu u bohong i dulu . i memang sengsara sangat bila i dapat tahu u permaenkan cinta i and u mengandung anak orang laen . tapi , bila zu datang jumpa i and bagi tahu perkara sebenar , i betol betol terkejot and geram nan rancangan u tuu . so , i mintakk kerjasama dari zu untuk serang balas . " jelas razieb lagy .

    aku segera mencubit cubit pipiku untuk memastikan bahawa aku takk lagy bermimipi . " ADUHH !! saket .. " aku mengaduh kesakitan . razieb tertawa melihat kelakuan tuu . saat tuu air mataku mulai mengalir ngan deras . aku sama skali takk mara ngan ramcangan razieb tuu . air mataku mengalir bukan kerana semua tuu tapi kerana aku terlalu gembira bahawa razieb telah kembali semula dalam hidupku . aku teros memeluk razieb ngan seerat erat nya . aku amat menyayanginya . aku hampir hampir berputus asa untuk hidup kerana kehilangan insan yang amat aku cintai .

    " JANJI ngan i , u takk akan buad macam neyh lagy . " kataku kepada razieb . " YE sayangg . i promise . u too . " balas razieb sambil mencuit hidungku . " JANGAN nanges lagy . " sambung razieb sambil menyeka air mataku . aku takk dapat bayang kan bagaimana kehidupanku selepas neyh jika razieb benar benar pegy meninggalkan aku . razieb , hanya dikau lhaa satu satunya laki yangg amat aku cintai sepanjang hidup ku . takk akan ada insan laen lagy yangg dapat mengganti kan tempat mu dihatiku untuk selamanya . :))

    I LOVE YOU SO MUCH !! >.<
    RAZIEB  LEENDA